Kirjan eräpäivä on 21.3. Minulla on kuitenkin todettu korona, enkä voi liikkua julkisesti ennen 25.3. Miten tässä tilanteessa toimitaan?

Kysytty

Minulla on kirja palautuspäivä tänään 21.3 eli tänään. Minulla on kuitenkin todrttu korona, enkä voi liikkua julkisesti ennen 25.3. Miten tässä tilanteessa toimitaan?

Vastaus

Vastattu

Onneksi pääset pian liikkeelle.

Kirja voi hyvin olla hieman myöhässä. Myöhästymismaksu on Helmet kirjastoissa 20 senttiä per päivä. Joutuisit siis maksamaan myöhästymisestä 40 senttiä.

Kirjan voi palauttaa myös joku toinen henkilö, jos sellainen on löydettävissä ja hän pääsee liikkumaan.