Minulla on Jo pitkään ollut ongelma erään kadonneen virren/lastenlaulun kanssa.

Kysytty

Minulla on Jo pitkään ollut ongelma erään kadonneen virren/lastenlaulun kanssa. En muista siitä paljon, muuta kuin että olen laulanut sitä monissa eri tilanteissa.

Kappaleesta muistan seuraavat asist (en kuitenkaan ole varma ovatko kaikki samasta kappaleesta)

-minulla on semmoinen muistikuva että ensimmäisessä säkeistössä oli jonkinlainen tilanne jossa Vaeltaja yms tarjoaa paikkaa nuotion äärestä (murtaa leipää? Tämä tosin saattaa tapahtua vasta toisessa säkeistössä)

-toisessa säkeistössä muistelisin että kerrottiin Jeesuksen kärsimyksestä (tuli kertoo tarinaa?) Mutta en ole ihan varma

-kappaleessa saattaa olla kohta jossa lauletaan "toiveet toteutuu" ja lauletaan "tähdistä ja kuusta" (en ole varma auringosta)

-kappaleessa taisi olla olla kohta jossa lauletaan ettei ihmiset/vaeltajat yms eksy myrskyssä/sumussa/pimeydessä/usvassa

Tässä on kaikki jota tällä hetkellä muistan. Ymmärrän jos kappaleen löytäminen näin vähäisillä tiedoilla on mahdotonta mutta toivon että saisin edes hieman vinkkiä mistä jatkaa etsimistä

Vastaus

Vastattu

Lauluja ja virsiä on melko monia samantapaisista aiheista.

Kaikkein tutuimmat laulut löytyvät Vahvikkeen sivulta. https://www.vahvike.fi/fi/musiikki/laulunsanat Sieltä löysin vanhan tutun On meillä metsässä nuotiopiiri.

Virsiä voi hakea avainsanoilla Virsikirja.fi palvelusta.

Nuoren seurakunnan veisukirjasta löytyy rippikoululauluja. Helmet.fi

Itse katselin muutamia virsiä, jotka voisivat olla tarkoittamasi laulu (eivät kuitenkaan ihan käy yhteen)

Partiomessussa on nuortiopiiriä, Jumala loi auringon, Kun päivä laskee Emmaukseen virressä murretaan leipää,

Kenties joku lukijoista muistaa heti oikean laulun ja liittää sen kommentiksi.

0 ääntä

Kommentit

Voin iloksenne ilmoittaa että olen löytänyt kappaleen ja muistin itse asiassa aika monet kohdat oikein:

Meille aurinko paistaa:

Laulu valtaa hiljaisuuden
aavistaa voin salaisuuden,
joka tänään meitä piirittää.
Koko luomakunta valvoo
jotain kaivaten.
Sydäntemme pohjaan
me kuulla voimme kutsun hiljaisen.

Meille aurinko paistaa,
meille hymyilee kuu,
saamme taivasta maistaa,
se meille avautuu.

Meille aurinko paistaa,
meille hymyilee kuu,
saamme taivasta maistaa,
se meille avautuu.

Joku saapuu keskellemme,
joku kuulee kaipauksemme,
joku tuntee polut erämaan.

Joku istuu nuotiolle lämmittelemään.
Silmiimme hän katsoo ja meille
jakaa palan leivästään

Meille aurinko paistaa…

Vielä kulkee halki ajan
polku hyvän Vapahtajan.
Tänään uutta meissäkin hän luo.
Erämaahan eksyneille suunnan näyttää hän.
Läpi myrskytuulen
me kuulla voimme äänen lempeän.

Meille aurinko paistaa…

Kyllä tässä kesti...