Minulla on Helmet kirjastokortti vuodelta 2011. E-kirjojen lainaamiseen tarvitaan ilmeisesti lisäksi tunnusluku. Miten saan tunnusluvun?

Kysytty

Minulla on Helmet kirjastokortti vuodelta 2011. E-kirjojen lainaamiseen tarvitaan ilmeisesti lisäksi tunnusluku. Miten saan tunnusluvun?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastokorttiin liitettävän nelinumeroisen tunnusluvun eli PIN-koodin saa mistä tahansa järjestelmään kuuluvasta kirjastosta. PIN-koodin täytyy käydä pyytämässä henkilökohtaisesti, koska asiakas syöttää sen järjestelmään itse eikä henkilökunta saa tietää, mikä salasana on. Verkossa PIN-koodia ei siis voi hankkia, vain kirjastoissa.

Heikki Poroila