Minulla on etsinnässä nuorten/YA fantasia/scifi kirja, jonka päähenkilö oli nuori tyttö. Muistaakseni kirjan alussa tyttö päätyy tarjoilijaksi/palvelijaksi…

Kysytty

Hei minulla on etsinnässä nuorten/YA fantasia/scifi kirja, jonka päähenkilö oli nuori tyttö. Muistaakseni kirjan alussa tyttö päätyy tarjoilijaksi/palvelijaksi jonkinlaiseen tapahtumaan, jossa sukujen lahjakaat nuoret esittelevät yliluonnolisia taitojaan esim yksi henkilöistä kasvatti puita sekunneissa. Muistelen että taphtumapaikkaa kuvattiin pyöreäksi areenaksi jonka yläpuolella kohosivat katsomot. Katsomoissa olivat sukujen jäseniä ja ehkä mahdollisa kykyjen etsijöiyä tai henkilöitä jotka valitsivat johonkin niitä nuoria. Päähenkilö tarjoilee katsomossa virvokkeita tms ja jotenkin hän päätyy (kaatuminen,kompastuminen) tippumaan alas areenalle. Areenaa ymäröi ehkä jonkinlainen sähköinen kupu ja kaikki olettavat tytön kuolevan siihen. Hän kuitenkin jotenkin kokoaa tai kerää voimansa ja aiheuttaa (sähkö?)voimillaan räjähdyksen tai vastaavan. Sukujen jäsenet ovat raivoissaan koska tyttö tippuu alas yhden ennnakkosuosikin taidonnäytteen aikana. Tästä eteenpäin ei ole mitään muistikuvia. Toivottavasti tässä on tarpeeksi tietoa, jotta kirja löytyisi kirja.

Vastaus

Vastattu

Viktoria Aveyardin romaanissa Punainen kuningatar (2016) on päähenkilönä 17-vuotias Mare Barrow. Mare kuuluu punaisiin, rahvaaseen, jota hopeisten eliitti hallitsee. Punaisesta verestä huolimatta Marella on hallussaan väkevä voima, joka uhkaa rikkoa vallitsevan järjestyksen. Punainen kuningatar aloittaa Hopea -sarjan.