Minulla on englanninkielienen kirja "A very short, fairly interesting and reasonably cheap book about studying leadership", kirjoittajina Brad Jackson ja Ken…

Kysytty

Minulla on englanninkielienen kirja "A very short, fairly interesting and reasonably cheap book about studying leadership", kirjoittajina Brad Jackson ja Ken Parry. Kirja on perusteos, joka esittelee eri johtamismalleja ja -teorioita, erilaisia näkökulmia johtamiseen yms. Kaipaisin nyt kipeästi jokseenkin samaa aihepiiriä käsittelevää, mutta suomenkielistä yhtä perusteosta. Osaisitko neuvoa mikä kirja mikä minun kannattaisi lainata, joka kattaisi ainakin osittain samaa aihepiiriä? Ihan hirveän vanhakaan ei saisi olla, vähintään 2000-luvulta, mielellään max 5v vanha.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Johtamisesta ja johtajuudesta on kirjoitettu paljon, siksi on vaikea nimetä yhtä tai muutamaakaan alan perusteosta. Alla on muutamia uusia kirjoja Helmet-kirjastojen kokoelmista:

- Johtamisopit Suomessa : taylorismista innovaatioteorioihin / Hannele Seeck (2012)
- Johtamisen psykologia : ihmisten johtaminen muuttuvassa työelämässä / Juha Perttula ja Antti Syväjärvi (toim.) (2012)
- Johtamisen koodi : viisi sääntöä hyvään johtajuuteen / Dave Ulrich, Norm Smallwood, Kate Sweetman (2010)

Lisää johtamista käsitteleviä kirjoja saat Helmet-hausta näin: mene Helmetin Tarkennettuun hakuun, valitse Aihe ja kirjoita hakuruutuun johtajuus johtaminen ja lisää hakuoperaattoriksi Tai. Näin saat tulokseksi jompaa kumpaa (tai molempia) aiheita käsitteleviä kirjoja. Rajaa hakua valitsemalla aineistoksi kirja, kieleksi suomi ja vuosiksi esim. vuodet 2008-2013. Voit halutessasi aloittaa yksinkertaisemminkin, ja kirjoittaa vain hakusanan tai -sanat ruutuun ja rajata saamaasi tulosta tarpeen mukaan sivun vasemman reunan rajoittimilla.

http://www.helmet.fi/fi-FI