Minulla on 10 pennin kolikot, toinen v. 1915 ja toinen v. 1917. Nikolain N näkyy takana. Onko näillä arvoa?

Kysytty

Minulla on 10 pennin kolikot, toinen v. 1915 ja toinen v. 1917.
Nikolain N näkyy takana. Onko näillä arvoa?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä ovat varmaankin suomalaiset vanhat rahat, eikä esim. venäläiset vanhat rahat. Suomen vanhojen rahojen arvoa koskevia teoksia löytyy Helmet -kirjastosta. Toivottavasti näistä on apua:

- Suomen rahat arviohintoineen (2008)

Suomen rahat / Tuukka Talvio, 1993

Suomen rahat arviohintoineen. 1811-1994 : Keräilijän opas

Coins of Northern Europe & Russia

Rahoja voi arvioida myös rahaliikkeessä. Rahaliike Holmasto toimii ainakin Helsingissä, mutta ehkä he vastaavat myös puhelintiedusteluihin. Tässä vielä linkki heidän nettisivuilleen https://www.holmasto.fi/fi