Minulla on 10 kpl erään valokuvaseuran tuoretta historiateosta. Haluan sen kirjastokokoelmiin alueella Helsinki, Tampere, Turku. Miten ja keihin minun tulisi…

Kysytty

Hei,

Minulla on 10 kpl erään valokuvaseuran tuoretta historiateosta. Haluan sen kirjastokokoelmiin alueella Helsinki, Tampere, Turku. Miten ja keihin minun tulisi ottaa yhteyttä näissä aluekirjastoissa?

Vastaus

Vastattu

Kirjastoilla on yleensä sopimustoimittajat, joiden kautta suurin osa materiaalista hankitaan. Yksittäisiä ostoja voidaan tehdä muualtakin harkinnan mukaan mikäli sopimustoimittajat eivät pysty tarjoamaan kyseistä materiaalia.

Jos olet myymässä kirjoja, voit ottaa yhteyttä kunkin kirjaston hankintaosastoon.

Lahjoituskirjoista voi sopia myös suoraan sen osaston kautta, jolle kirjat lahjoitetaan.

Molemmissa tapauksissa kannattaa kirjoista ilmoittaa mahdollisimman tarkat tiedot, kirjoja myytäessä tarvitaan tietoa myös myyjästä (mm. tilinumero, arvonlisäverovelvollisuus yms.)

Yhteystietoja löydät kirjastojen omilta nettisivuilta ja Kirjastohakemistosta https://hakemisto.kirjastot.fi/

Mikäli esim. hankintaosastojen yhteystietoja ei ole ilmoitettu, kannattaa laittaa viestiä kirjaston yleiseen sähköpostiosoitteeseen.