Minulla olisi pronssi rahoja joissa on mm. matti virkkusen,väinö nuortevan,yrjö meurman ja jk paasikiven kuvia. ja löytyy myös hopeinen raha lahden kisoista…

Kysytty

Hei minulla olisi pronssi rahoja joissa on mm. matti virkkusen,väinö nuortevan,yrjö meurman ja jk paasikiven kuvia. ja löytyy myös hopeinen raha lahden kisoista 1978 osaako joku sanoa minkä arvoisia nämä ovat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhojen rahojen ja juhlarahojen hintaan vaikuttaa niiden kunto. Esimerkiksi täysin käyttämätön hopeinen 10 markan J.K. Paasikivi (1970) on Suomen kolikot ja setelit -kirjassa arvioitu 7 euron arvoiseksi. Lahden 1978 kirsojen 25-markkanen arvioidaan samoin 7 euron arvoiseksi täysin käyttämättömänä.

Tarkempia tietoja saat tuon kirjan lisäksi esimerkiksi netissä olevista numismatiikkahuutokaupoista tai käymällä alan liikkeissä, joissa asiantuntija pystyy heti arvioimaan kolikon kunnon ja sen mukaisen arvion. Kokeile esim. http://www.numismaatikko.fi/index.php/numismaatikkoliitto/huutokaupat .