Minulla olisi kaksi kysymystä: 1. Löytyykö jostakin kirjoja elokuvahistoriasta? Erityisesti Ranskan impressionismin sekä surrealismin ajalta. 2. Etsisin myös…

Kysytty

Minulla olisi kaksi kysymystä:

1. Löytyykö jostakin kirjoja elokuvahistoriasta? Erityisesti Ranskan impressionismin sekä surrealismin ajalta.

2. Etsisin myös elokuva- sekä musiikkivideotuotannosta kirjoja. Miitä kirjoja voisit suositella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansallisen audiovisuaalisen arkiston kirjastossa on kirjoja ranskalaisesta elokuvasta ja elokuvatuotannosta.
- impressionismi:

Aitken, Ian
European film theory and cinema : a critical introduction
Bloomington : Edinburgh University Press, 2001. - 275 s.

Andrew, Dudley
Mists of regret : culture and sensibility in classic French film
Princeton, NJ : Princeton U P, 1995. - 409 s. : kuv.

Bordwell, David
French impressionist cinema : film culture, film theory, and film style
New York : Arno, 1980. - 309 s.

Cohen, Keith
Film and fiction : the dynamics of exchange
New Haven : Yale U P, 1979. - 216 s. : kuv.

SADOUL, Georges
French film
London : Falcon, 1953. - 131 s. : kuv.
- surrealismi:
Dada and surrealist film / Kuenzli, Rudolph E. ed.
Cambridge : MIT, 1996. - 254 s.

Dalí & film / ed. by Matthew Gale
London : Tate, 2007. - 240 s. : värikuv.

Figures of desire : a theory and analysis of surrealist film / Williams, Linda
Urbana, Chicago : University of Illinois Press, 1981. - 229 s. : kuv.

From enchantment to rage : the story of surrealist cinema / Kovács, Steven
Rutherford : Fairleigh Dickinson univ., 1980. - 297 s. : kuv.
Dada and surrealist film / Kuenzli, Rudolph E. ed.
Cambridge : MIT, 1996. - 254 s.

Dalí & film / ed. by Matthew Gale
London : Tate, 2007. - 240 s. : värikuv.

Figures of desire : a theory and analysis of surrealist film / Williams, Linda
Urbana, Chicago : University of Illinois Press, 1981. - 229 s. : kuv.

Luis Bunuel : new readings / ed. by Peter William Evans and Isabel Santaolalla
London : British film institute, 2004. - 212 s. : kuv.

The shadow and its shadow : surrealist writings on cinema / Ed. Paul Hammond
London : British film institute, 1976. - 133 s.

Surrealism and the cinema : open-eyed screening / Gould, Michael
London : Tantivy, 1976. - 171 s. : kuv.

The unsilvered screen : surrealism on film / ed. by Graeme Harper and Rob Stone
London : Wallflower, 2007. - 179 s.

Adamowicz, Elza
Un chien andalou : [Luis Buñuel and Salvador Dali, 1929)
London ; New York : I.B. Tauris, 2010. - 109 s. : kuv. ; 22 cm.

Barber, Stephen
Blows and bombs : Antonin Artaud : the biography
updated ed., London : Creation, 2003. - 224 s. : kuv,

Barber, Stephen
The screaming body : Antonin Artaud : film projects, drawings & sound recordings
London : Creation, 2004. - 111 s. : kuv.

HAMMOND, Paul
L'Age d'or
London : British film institute, 1997. - 76 s. : kuv.

McCabe, Susan
Cinematic modernism : modernist poetry and film
Cambridge : Cambridge University Press, 2005. - 284 s. : kuv.

Richardson, Michael
Surrealism and cinema
Oxford ; New York : Berg, 2006. - 202 s.

2. elokuvatuotannosta muutama esimerkkikirja:
Teos : elävä kuva - elävä ääni
Kari Pirilä, Erkki Kivi
Helsinki : Like, 2010. - 163 s. : ku

Braverman, Barry
Video shooter : storytelling with DV, HD and HDV cameras
San Francisco, CA ; Berkeley, CA : CMP Books, 2005. - viii, 264 s. : värikuv. ; 24 cm. + DVD

Jones, Stuart Blake
Film into video : a guide to merging the technologies / Stuart Blake Jones, Richard H. Kallenberger, George D. Cvetnicanin
2nd ed, Boston : Focal Press, 2000. - xviii, 390 s. : kuv. ; 26 cm

Katz, Steven D.
Film directing : cinematic motion : a workshop for staging scenes
2nd ed., Studio City, CA : Michael Wiese, 2004. - 362 s. : kuv.

Kellison, Cathrine
Producing for TV and new media : a real-world approach for producers
Producing for TV and video
2nd ed., Amsterdam : Elsevier ; Boston : Focal Press, 2009. - xxii, 322 s. : kuv. ; 27 cm.

Newton, Dale
Digital filmmaking 101 : an essential guide to producing low-budget movies / Dale Newton, John Gaspard
2nd ed., Studio City, CA : Michael Wiese, 2007. - 291 s. : kuv.

Pirilä, Kari
Otos : elävä kuva - elävä ääni : ensimmäinen osa / Kari Pirilä, Erkki Kivi
Helsinki : Like, 2005. - 166 s. : kuv.

The ultimate filmmaker's guide to short films : making it big in shorts
Kim Adelman
Studio City, CA : Michael Wiese, 2004. - 251 s. : kuv.
ISBN 0-941188-89-2

Ks. myös KAVAn kirjaston tietokanta
http://kirjasto.kava.fi:2345/FIN/

www.kava.fi