Minulla oli lainaamani kirjan palautuspäivämäärä eilen 27.6 ja unohdin palauttaa kirjan kyseiseen päivämäärään mennessä. Uusin kuitenkin varaukseni tänään 28.6…

Kysytty

Hei! Minulla oli lainaamani kirjan palautuspäivämäärä eilen 27.6 ja unohdin palauttaa kirjan kyseiseen päivämäärään mennessä. Uusin kuitenkin varaukseni tänään 28.6 kuukaudeksi eteenpäin, joten tiedustelisin, että tuleeko tästä viivästyksestä laskua vai ei?

Vastaus

Vastattu

Helmet-kirjastoissa myöhästymismaksua menee 0,20€/päivä eli sinun tapauksessasi myöhästymismaksua menee yhdeltä päivältä. Maksun voit hoitaa joko kirjastossa tai Helmet-sivuilla kirjautumalla oikeassa yläkulmassa olevan Kirjaudu-linkin kautta Omiin tietoihisi. Kirjautuminen tapahtuu kirjastokortin numerolla ja pin-koodilla. Avautuvalla Omat tiedot -sivulla oikeassa yläkulmassa on Helmet-logon alla Maksa verkossa -linkki, jonka kautta pääsee maksamaan kortilla olevat maksut. Lainausoikeuden menettää maksujen takia silloin, kun maksut ovat 30,00€ tai enemmän. Heti, kun maksut ovat alle 30€ niin lainaoikeus palautuu.

Helmet-kirjastojen käyttösäännöt löydät tämän linkin kautta Helmet-kirjaston käyttösäännöt | Helmet ja lisätietoa maksuista saat tästä linkistä Laina-ajat ja maksut | Helmet