Minulla meni myöhästymismaksuja perintään, ja olen maksanut ne jo aika päivää sitten pois. Kuitenkin maksut näkyvät edelleen tiedoissani.

Kysytty

Hei, minulla meni myöhästymismaksuja perintään ja olen maksanut ne jo aika päivää sitten pois. Kuitenkin Helmetin sivulla näkyy edelleen myöhästymismaksut. Tämän vuoksi en ole ”uskaltanut” käydä kirjastossa pariin vuoteen. Ei ole ensimmäinen kerta kun näin on käynyt. Kuinka saan nuo myöhästymismaksut ”nollattua”, ja pääsen taas lainaamaan kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Epäselvissä maksuasioissa kannattaa ottaa yhteyttä läheiseen kirjastoon ja selvittää asia paikan päällä.

Kun maksuasia siirtyy perittäväksi perintätoimiston kautta, kyseisen maksun ei pitäisi enää näkyä kirjaston asiakastiedoissa vaan maksuasia on sen jälkeen perintätoimiston ja asiakkaan välinen.

Voisivatko omissa asiakastiedoissa mahdollisesti vielä näkyvät maksut olla muita maksuja kuin kyseinen jo maksettu perintämaksu?

.