Minulla 50 pennin kolikot vuodelta 1890 ja 1892 sekä useita kolikoita lähinna 25 pennisiä vuosilta 1900-1916 sekä juhlaraha vuodelta 1960 sekä…

Kysytty

Minulla 50 pennin kolikot vuodelta 1890 ja 1892 sekä useita kolikoita lähinna 25 pennisiä vuosilta 1900-1916 sekä juhlaraha vuodelta 1960 sekä alkuperäiskotelolla oleva vuoden 1992 juhlaraha hopeinen onko näillä mitään arvoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen rahojen arvohintoja voi tarkistaa kirjasta: Suomen rahat arviohintoineen 2008 : keräilijän opas, 10. p. Suomen Numismaatikkoliiton nettisivulta http://www.numismaatikko.fi/ saatte lisätietoa vanhoista rahoista ja niiden keräilystä.

Rahojen arvo määräytyy suurelta osin rahan kuntoluokituksen perusteella. Suomen rahat arviohintoineen - keräilijän oppaasta selviää, että v. 1890 50 pennin hopea kolikon hinnaksi arvioidaan kunnosta riippuen 1-140 €, v. 1892 50 pennin hopeakolikko arvioidaan kunnosta riippuen 1,50-200 €.

Voit tarkistaa muiden kolikkojen arviohinnat yllä mainitusta kirjasta. Siinä löytyy myös opas rahojen kunnon arviontiin.