Minua on askarruttanut jo jonkun aikaa, mikäköhän novelli voisi olla kyseessä: olen lukenut tämän lukioaikoinani, joten aivan tarkkaan en muista mitä siinä…

Kysytty

Minua on askarruttanut jo jonkun aikaa, mikäköhän novelli voisi olla kyseessä: olen lukenut tämän lukioaikoinani, joten aivan tarkkaan en muista mitä siinä tapahtui. Muistaakseni novellin päähenkilönä oli poika, joka jollakin tavalla katosi videopeliin (kyseessä ei ole Jukka Behmin "Näkymätön"). Novelli taisi loppua siihen, että poliisien kanssa alettiin etsimään poikaa, joka oli kadonnut taistellessaan pelin hirviöitä vastaan. Soittaakohan tämä selostus mitään kelloja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaista novellia ei mainitun Jukka Behmin Näkymättömän lisäksi tullut kenellekään mieleen, mutta parikin kirjaston vastaajaa totesi kuvauksen sopivan Reijo Vahtokarin lastenromaanin Peliin kadonnut poika. Kirjassa Lauri-niminen poika päätyy Metapax-peliin Tellu-nimisen koiransa perässä ja taistelee hirviöitä vastaan. Lopussa poliisit etsivät poikaa.