Minua kiinnostaisi tietää kustannusyhtiöiden ja kirjastojen välisestä yhteistyöstä. Huomasin täällä linkit kustantamoihin. En löytänyt kotisivuilta tietoa…

Kysytty

Hei! Minua kiinnostaisi tietää kustannusyhtiöiden ja kirjastojen välisestä yhteistyöstä. Huomasin täällä linkit kustantamoihin. En löytänyt kotisivuilta tietoa prosessista. Voitko valaista minua? :D

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot valitsevat ja hankkivat aineistonsa kilpailutettujen sopimustoimittajien kautta, eivät siis kustantajilta suoraan. Joissakin tapauksissa jokin pieni yksittäinen kustantamo saattaa tarjota aineistoaan myös ohi tämän tavan, mutta ainakaan isoimpien kuntien kohdalla tämä ei ole tavallista.