Minua kiinnostaisi tietää kuinka helppoa sateenkaariperheen on adoptoida laps kotimaasta tai ulkomailta. En puhu nyt perheensisäisestä adoptiosta. Ilmeisesti…

Kysytty

Hei!
Minua kiinnostaisi tietää kuinka helppoa sateenkaariperheen on adoptoida laps kotimaasta tai ulkomailta. En puhu nyt perheensisäisestä adoptiosta. Ilmeisesti ulkomaan adoptiossa adoptiomaan lainsäädäntö on rajoittava tekijä.

Vastaus

Vastattu

Avioliittolain uudistus, joka mahdollisti avioliiton ja samalla perheen ulkoisen adoption samaa sukupuolta oleville pareille, astui voimaan 1.3.2017. Viime kevääseen mennessä adoptioita on vahvistettu ainakin kaksi. Molemmat adoptiot ovat olleet kotimaisia adoptioita.

Lisätietoa: Sateenkaariperheet ry