Minua kiinnostaisi, onko tehty tutkimuksia moniammatillisuudesta ja verkostotyöstä päiväkodeissa? Ja ennen kaikkea miten voin saada niitä käsiini? Tampereen…

Kysytty

Minua kiinnostaisi, onko tehty tutkimuksia moniammatillisuudesta ja verkostotyöstä päiväkodeissa? Ja ennen kaikkea miten voin saada niitä käsiini? Tampereen yliopiston tietokannasta löysin kaksi tutkielmaa, mutta en voi valitettavasti niitä sieltä saada. Lisäksi minulla on teos Matkalla moniammatillisuuteen - kuvauskohteena päiväkoti. Tarkoituksenani olisi kartoittaa moniammatillisuutta kotipaikkakuntani päiväkodeissa ja tarvitsisin tutkimukseni tueksi aiempia tutkimuksia. Paikkakuntani kirjastosta en löydä mitään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheestasi löytyy melko paljon tutkimustietoa. Tässä joidenkin tuoreimpien nimiä:

- Erityislapsenavustajan osaamisen rakentuminen päiväkodin moniammatillisessa toiminnassa / Arja Hyvärinen (pro gradu –työ, 2005, Lapin yliopisto)
- Lasten yhteinen varhaiskasvatus : erityisestä moninaisuuteen / Kaisu Viittala (2006)
- Moniammatillinen yhteistyö lastenneuvolan ja päiväkodin toiminnassa / Tuija Huovinen (Pro gradu –työ, 2004, Oulun ylipisto)
- Sosiaalinen pääoma varhaiskasvatuksen verkostoissa : työntekijöiden kokemuksia moniammatillisen yhteistyön ehdoista, edellytyksistä ja mahdollisuuksista / Sanna Ojala (Pro gradu –työ, 2006, Helsingin yliopisto)
- Kokonaisvaltaisista toimintahetkistä oppia ja elämyksiä kaikille [Elektroninen aineisto] : konduktiivisen opetuksen sovellus liikuntavammaisten lasten päiväkodissa / Tiina Saarenketo (pro gradu –työ, 2005, Jyväskylän yliopisto)

Viimeisenä mainittu on luettavissa myös verkossa. Voit lukea sen kotipaikkakuntasi kirjastossa Linda-tietokannan kautta (http://www.lib.helsinki.fi/kirjastoala/linnea/tietokannat.htm). Sen ja muut aiheeseen liittyvien teosten nimet saat Lindasta kirjoittamalla hakuruutuun sanat moniammatilisuus and päiväkodit ja valitsemalla hakutyypiksi komentohaun. Muita teoksia voit lähikirjastosi kautta pyytää kaukolainaksi.