Minua kiinnostaisi lainata kuntoilu-dvd:eitä, mielellään tanssimuotoista kuntoilua. Olisiko sellaisia täällä päin tai jossain naapurikaupungin kirjastossa?

Kysytty

Hei! Minua kiinnostaisi lainata kuntoilu-dvd:eitä, mielellään tanssimuotoista kuntoilua. Olisiko sellaisia täällä päin tai jossain naapurikaupungin kirjastossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Tanssimuotoista kuntoilua käsitteleviä dv:eitä löytyy Ratamo-kirjastoista (Riihimäki ja Hyvinkää) kaksi: Sambic, jossa liikutaan samban askelin sekä Hyvinkään kirjastosta African dance, jossa likuntamuotona on afrikkalainen tanssi. Näissä molemmissa on käytetty asiasanoja: kuntoliikunta ja tanssi. Jos haet pelkällä asiasanalla kuntoliikunta ja materiaaliksi laitat dv:n, Ratamo-kirjastoista löytyy 63 dv:tä, joiden joukosta saattaisi löytyä myös sopivia tarkoitukseesi.
Kirjastojen käyttämíä hakusanoja ei ole aina helppo keksiä. Asiasanojen valinnassa auttaa Vesa - suomalainen asiasanasto, joka löytyy verkkokirjaston hakusivuilta.