Minua kiinnostaa vanha romanttinen naistenviihdekirjallisuus, siis Chick lit, jos näin voi sanoa. Tykkään paljon esimerkiksi Hilja Valtosen tuotannosta…

Kysytty

Minua kiinnostaa vanha romanttinen naistenviihdekirjallisuus, siis Chick lit, jos näin voi sanoa. Tykkään paljon esimerkiksi Hilja Valtosen tuotannosta. Kiinnostaisi tietää takavuosikymmenien ruotsalaisesta naistenviihteestä, siis sellaisesta, jossa romantiikkaa ja huumoria on sekoitettu. Onko sellaista suomennettu, onko siellä ollut Valtosen tyylisiä tekijöitä jne. Aikajänne voisi olla 1900-luvun alusta vaikkapa 70-luvulle. Se on tietty aika laaja, mutta jos vaikka nettivinkkejä ja kirjailijoiden nimiä? Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Gunnar Widegrenin tuotannosta voisi löytyä mielenkiintoista luettavaa: Pörri - se olen minä ilmestyi suomeksi vuonna 1952 ja Prinsessa Pettersson vuonna 1959. Ruotsin vastine Anni Polvalle oli Sigge Stark, jonka tuotantoa on myös suomennettu.