Minua kiinnostaa uutisointi muutamasta Kuopion alueen tapahtumasta vuodelta 1989. Mihin muotoon tuon vuoden sanomalehdet on arkistoitu ja pääseekö niitä…

Kysytty

Minua kiinnostaa uutisointi muutamasta Kuopion alueen tapahtumasta vuodelta 1989. Mihin muotoon tuon vuoden sanomalehdet on arkistoitu ja pääseekö niitä vapaasti tarkastelemaan vai täytyykö varata aika? Onko valokopiointi artikkeleista mahdollista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Vuoden 1989 Savon Sanomat -lehteä voit lukea mikrofilmiltä Kuopion kaupunginkirjaston lehtisalin sukututkimushuoneessa. Yhdellä tietyllä mikrofilmin lukulaitteella on hyvä lukea lehtiä, ja siinä voi ottaa A3-kokoisia kopioita (hinta 0,40e/kopio). Varaa aika mieluiten etukäteen lehtisalin puhelinnumerosta 017-18 2323 ja mainitse toiveestasi lukea lehtiä ja ottaa kopioita.
Lehdet Kansan sana, Uutiskukko ja Viikkosavo vuodelta 1989 löytyvät paperisina kirjastomme varastosta. Saat ne luettavaksi (ei kotilainaksi) lehtilukusalin virkailijalta.