Minua huolestuttaa kun minun marsu raapii itseään koko ajan. ja sit seurauksena on että siltä lähtee sellasii nahan palasia ja sit tulee verta.. äiti vaan…

Kysytty

Minua huolestuttaa kun minun marsu raapii itseään koko ajan. ja sit seurauksena on että siltä lähtee sellasii nahan palasia ja sit tulee verta.. äiti vaan sanoo että ei sillä mitään ole, olen huolissani mikä sillä voisi olla? jos marsuja on vain yksi (niinkuin minulla) niin mitä sille voisi keksiä päivän ajax kun en ole kotona? se vaan kattelee siellä, haluaisin sille tekemistä. mut en voi ottaa sille toista kaveria?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Marsun karvanlähtöön voi olla useampiakin syitä, joten olisi viisainta viedä marsu eläinlääkärin tutkittavaksi.
Tietoa marsuista ja niiden hoidosta löydät Suomen Marsuyhdistyksen sivulta, osoitteesta
http://www.marsuyhdistys.net/
Sieltä löytyy myös virikkeitä marsulle. Voit laittaa sille esimerkiksi mökin tai piilopaikkoja, tai yrittää tarjota sille sopivia leluja.