Minne osoitetaan kysely jos haluaa tietää ketkä puolustusvoimissa ovat katsoneet henkilötietojasi?

Kysytty

Minne osoitetaan kysely jos haluaa tietää ketkä puolustusvoimissa ovat katsoneet henkilötietojasi?

Vastaus

Vastattu

Tietosuojavaltuutettu opastaa henkilötietojen tarkistamisessa. Niistä lähetetään tiedustelu rekisterinpitäjälle. Pyynnössä neuvotaan kertomaan, mitkä tiedot haluaa tarkastaa, haluaako kaikki tietosi vai tiedot tietyltä ajanjaksolta, missä muodossa tiedot haluaa sekä nimi ja yhteystiedot.

Puolustusvoimilla on useita rekisterejä, joista osaan on erilliset määräykset laissa. Tietoa Puolustusvoimien rekistereistä ja niiden tarkistamisesta löytyy Puolustusvoimien sivulta Tietosuojan toimeenpaneminen

Tarkastusoikeus koskee niitä Puolustusvoimien rekisterejä, joista ei toisin ole lailla säädetty: asevelvollisrekisteriin, kulkuluparekisteriin, aluevalvonnan lupa- ja valvonta-asioiden rekisteriin, sotilasoikeudenhoitorekisteriin. Tietosuojavaltuutetun välityksellä voi pyytää sotilastiedustelurekisterissä, turvallisuustietorekisterissä ja tilapäisissä henkilörekistereissä tapahtuvaan henkilötietojen käsittelyä.

Puolustusvoimat edellyttää aina tarkastuspyynnön toteuttamisen edellytyksenä pyynnön yksilöimistä henkilötunnuksella ja asiakirjan omakätistä allekirjoittamista.

Pyynnön voit toimittaa sähköisesti osoitteeseen:

       kirjaamo.pe@mil.fi

tai kirjallisesti osoitteeseen:

    Puolustusvoimien tietosuojavastaava
    Pääesikunta oikeudellinen osasto
    PL919
    00131 Helsinki