Minne on kadonnut netistä sivu mistä löytyi valokuvatut haudat, sivu oli ss haudat mutta sivu on aivan erilainen mikä oli ennemmin ja sieltä ei löydy…

Kysytty

Hei. Minne on kadonnut netistä sivu
mistä löytyi valokuvatut haudat, sivu oli ss haudat mutta sivu on aivan erilainen mikä oli ennemmin ja sieltä ei löydy
isoisoisäni hautaa enää ja paljon muitakin hautoja. Sinne kun kirjoitti sukunimen esim. niin antoi kaikki kuvatut haudat sillä sukunimellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sukututkimusseuran sivuilta löytyy tieto, että hautakivitietokanta on siirretty osaksi SukuHakua vuoden 2021 lopussa ja vanha hautakivitietokanta on poistunut käytöstä. SukuHaku-palvelussa kerrotaan, että se on pääosiltaan Suomen Sukututkimusseuran jäsenetu. Ainoastaan jäsenet näkevät palvelun kaiken sisällön. Tällä hetkellä palvelussa ei ole kaikille vapaata aineistoa. Sivusto on osoitteessa https://www.genealogia.fi/hautakivitietokanta

Hautakivitietokannan ylläpidosta vastaa ja hautamuistomerkkien tallennustyön koordinaattorina toimii seuran asiakasneuvoja, joka neuvoo mm. tietokannan käytössä. Yhteystiedot löytyvät täältä: https://www.genealogia.fi/yhteystiedot-ja-aukioloajat

1 ääntä

Kommentit

Ym. Suomen Sukututkimusseuran hautakivitietokanta on kaikille avoin vaikka se onkin nykyään Sukuhaussa.

Avoin joo mutta hautakivikuvia ei saa muuten kun liittymällä Suomen sukutukimusseuraan, miten muuten seura nappasi omille sivuillen kuvat, Saivatko luvan kivien kuvaajilta?

Kyllä harmittaa, kun enää ei näe hautakivien kuvia netistä. Ylöjärven seurakunnalta sain muutama vuosi sitten tiedon, että kaikki hautakivet on kuvattu ja ne näkee netistä. Sain tiedon ehkä n 2019 kun Viljakkalan hautausmaalla on ruvettu ottamaan vanhoja hautoja uudelleenkäyttöön ellei niistä makseta uusia hautapaikkamaksuja. Nyt sitten ei enää näekään niitä hautakiviä mistään ???? miksihän kaikki hyvät ideat pilataan nykyään - eivät ole enää yleisesti kaikkien käytössä.....

Miksei kaikkia poistettavia hautakiviä kuvata ensin? Nyt monilla hautausmailla on alettu aktiivisesti poistamaan vanhoja hautakiviä, joilla ei ole enää omaisia hoitamassa. Kuitenkin esim. sukututkimuksen kannalta tilanne on katastrofaalinen, koska poistetuista hautakivistä ei ole enää mitään tietoa, eikä edes kuvia.