Minkälaisia oppaita löytyy koulukirjastotoiminnan aloittamisen tueksi?

Kysytty

Minkälaisia oppaita löytyy koulukirjastotoiminnan aloittamisen tueksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koulukirjastoista löytyy jonkin verran kirjoja, mutta valtaosa käsittelee
peruskoulujen koulukirjastoja. Tässä joitakin kirjoja ja artikkeleita, joista
sinulle saattaa olla apua.

Kehrä 3: Artikkeleita oppilaitosten kehittämisestä. Ammattikasvatushallinnon
koulutuskeskuksen julkaisuja, 1995, Tampere.
Kipinöitä oppimiseen: kirjasto oppimisen tukena. Ammattikasvatushallinnon kou-
lutuskeskuksen julkaisuja, 1996, Tampere.
Tutkiva oppiminen: kirjaston ja koulun yhteistyö. Suomen kuntaliitto, 1995.
Koskinen, Sinikka: Uusia ideoita opetukseen. Esittelyssä Huddersfiel Technical
Collegen joustava opiskelukeskus "flexible learning center". (Kotitalous 4/98 s. 18-19).
Pietilä, Arto: Koulukirjastosta pikatie tietoon. (Opettaja 37/98 s.48-49).
Vaijärvi, Kari: Koulun sydän ja oppimisen uudet haasteet. (Tyyris Tyllerö 2/98 s.30-39, 49)
Salminen, Seija: Miksi luettavaa ja tietolähteitä on oltava riittävästi oman koulun kirjastossa. (Virke 1/98 s.24-25).
Vuoristo, Päivi: Kirjasto oppimiskeskuksena. (Kansanopisto 1-2/97 s.12-14, 45).

Lisäksi sinun kannattaa ottaa yhteyttä Opetusministeriön kirjastoon puh. 09-13417373 opm-kirjasto@minedu.fi, sieltä voit tiedustella opetusministeriön julkaisuja aiheesta.