Minkälaisia Lappiin liittyviä tarinoita tai erätarinoita kirjastonhoitaja suosittelisi 8-11-vuotiaille ääneen luettavaksi Lapinreissulle? Kiitollisena…

Kysytty

Hei,
minkälaisia Lappiin liittyviä tarinoita tai erätarinoita kirjastonhoitaja suosittelisi 8-11-vuotiaille ääneen luettavaksi Lapinreissulle?

Kiitollisena asiantuntevasta vastauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla Lappiin ja saamelaisuuteen liittyviä lastenkirjoja. Toivottavasti niistä löytyy sopivia reissullenne.

Minä, äiti ja tunturihärkki / Riitta Jalonen ; kuvittanut Kristiina Louhi

Suden arvoitus / Kirsti Manninen

Pentti miesten Lapin-reissulla / kirjoittanut Riina Katajavuori ; kuvittanut Salla Savolainen

Talviseikkailu Lapissa / Paola ja Pirjo Suhonen

Weetin luokka lentää / kirjoittanut Tuula Sandström ; kuvittanut Jukka Lemmetty

Hopeasarvinen poro: satuja Lapista / Leena Laulajainen ; kuvittanut Virpi Penna

Pikku poron syntymäpäivä / Martti Lintunen

Ella Lapissa / Timo Parvela

Petra ja revontulet / Eevamaria Halttunen

Valkoinen kivi / Kirste Paltto

0 ääntä

Kommentit

Kysymys: "Lappiin liittyviä...", vastaus: "Lappiin ja saamelaisuuteen..."
Kysyjä ei maininnut saamelaisuutta, ja Saamenmaa onkin vain pieni osa Lappina tunnettua maakuntaa, ent. lääniä. Oma kokemus: petyin kun ensi käynnillä "Lapissa" näyttikin ihan tavalliselta, paitsi parissa museokohteessa. - Mainittakoon, että yhden teoksen kuvittaja Jukka Lemmetty asui kouluikäisenä Rovaniemellä.