Minkälaisia kirjoja löytyy (sekä suomi että ruotsi), jotka käsittelevät: - raskausaikaa - naisen hormoneja - teini-ikäisen tytön kasvamista/ongelmia

Kysytty

Minkälaisia kirjoja löytyy (sekä suomi että ruotsi), jotka käsittelevät:
- raskausaikaa
- naisen hormoneja
- teini-ikäisen tytön kasvamista/ongelmia

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ohessa valikoima uudempaa kirjallisuutta ko. aiheista.

Raskaus :
Butters, Maija : Väkevä hauras : kuvia ja tekstejä äitiyden mysteeristä. Like, 2007.
Janouch, Katerina : Lasten kanssa : odotusajasta murrosikään. Otava, 2007.
Glanville-Blackburn, Jo : Ihana odotus : kauneutta, terveyttä ja hyvää oloa raskauskuukausiin. WSOY, 2006.
Mantu, Eve : Musta tulee perhe! : voimakirja yksin odottavalle. Helmi, 2006.
Brodén, Margareta : Raskausajan mahdollisuudet : kun suhteet syntyvät ja kehittyvät. Therapeia-säätiö, 2006,
Suuri äitiyskirja / toimittanut Anne Deans. Perhemediat, 2005.
Taskinen, Sirpa : Meille tulee vauva. Stakes, 2005.
Helin, Sari : Ra(s)kas raskaus. Otava, 2004.
Suomalainen vauvakirja / toimittanut Outi Gyldén. Otava : Yhtyneet kuvalehdet, 2004.
MacDougall, Jane : Odotusaika viikko viikolta. Perhemediat, 2004.
Lisää raskautta käsittelevää kirjallisuutta voi hakea HelMet-verkkokirjastosta http://www.helmet.fi esimerkiksi hakusanalla s:raskaus ja valitsemalla aineistoksi kirjat ja kieleksi suomen.

Ruotsiksi :
Coull, Mia : Vi ska ha barn! : graviditeten vecka för vecka. Prisma, 2007.
Waldenström, Ulla : Föda barn : från naturligt till högteknologiskt. Karolinska institutet University Press, 2007.
Söderberg, Leni : Rädd att föda : din väg till att våga. B. Wahlström, 2006.
Sjöberg, Lotta : Bebisbekännelser : guide för nybörjarföräldrar. DN, 2005.
Gravid : kroppen, känslorna, förlossningen, barnet. Bonnier, 2005.
Rosander, Hannah : På smällen! : från A till bebis. Bonnier fakta, 2005.
Lisää ruotsinkielistä raskausaiheista kirjallisuutta löytyy HelMetistä hakusanalla s:graviditet ja valtsemalla aineistoksi kirjat ja kieleksi ruotsi.

Tietoa hormoneista:
Saure, Arto : Nainen ja hormonit. Otava, 2002.
Vihko, Kimmo : Hormoneja vai ei? : kysymyksiä ja vastauksia vaihdevuosista. Tammi, 2004.
Rutanen, Eeva-Marja : Vaihdevuosien hormonihoito. Kela, 2004.
Lisää kirjallisuutta voi hakea HelMetistä hakusanalla s:hormonit

Ruotsiksi :
Clark, Jan : Östrogen? hormonbehandling eller naturliga alternativ. Natur och kultur/Fakta etc., 2004.
Swanberg, Lena Katarina : Blod, svett och tårar : en ilsken bok om östrogen. DN, 2003.
Borelius, Maria : Sedan du fött : en bok om den nyblivna mammans kropp och själ. Fischer & Co, 2000.
Lisää voi hakea HelMetistä hakusanalla s:hormoner.

Teini-ikä/murrosikä :
Mitä kummaa minussa tapahtuu? Sanoma Magazines Finland, 2007.
Minä : nuori nainen / [Liisa Martikainen (toim.) Unipress, cop. 2007.
Aalberg, Veikko : Lapsesta aikuiseksi : nuoren kypsyminen naiseksi tai mieheksi. Nemo, 2007.
Van Munching, Philip : Teinitytön kasvatusopas : pojat nostavat sinut jalustalle (kurkkiakseen mekkosi alle). Readme.fi, 2006.
Hartley-Brewer, Elizabeth : Kehu ja kasvata tyttö. Helmi, 2006.
Iivonen, Minna : www.murrosikä.fi. Väestöliitto, 2004.
Valonen, Riikka : Frendi : ystävä aallonharjalle ja pohjamutiin. WSOY, 2002.
Pääskysaari, Jenni : Kompassi : Jennin kirja sinulle. Otava, 2002.
Gravelle, Karen : Mitä tytöt eivät rohkene kysyä.. mutta haluaisivat tietää! WSOY, 1998.
Lisää aineistoa voi hakea esim. hakusanoilla murrosikä tytöt, kehitys tytöt.

Ruotsiksi :
Björkegren, Karin : Vad är det som händer? : från flicka till kvinna. LL-förlaget, 2004.
Höjer, Dan : Allt det tjejer inte vet om killar och killar inte vet om tjejer. Semic, 2005.
Cantoreggi, Christina : Tjejboken : om kärlek, kraft, kropp & själ. Bokförl. DN, 2002.
Guggenbühl, Allan : Pubertet - pest och pina : utan problem genom de svåra åren. Natur och kultur, 2003.
Janouch, Katerina : Sex & sånt. Natur och Kultur, 2006.
Pierson, Stephanie : Du fattar ju ingenting : hjälp din tonårsdotter att acceptera sig sjäv och sin kropp. Richter, 2003.
Lisää aineistoa voi hakea esim. hakusanoilla pubertet, pubertet flickor, utveckling flickor.