Minkälainen on kiinalainen tietokoneen näppäimistö?

Kysytty

Minkälainen on kiinalainen tietokoneen näppäimistö?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiinassa käytetään yleisesti näppäimistöä, joka ei juuri poikkea meikäläisestä. Näppäimistö toimii Pinyin-järjestelmällä, joka muuttaa kiinalaisen kirjoituksen latinalaiseksi. Kirjaimet kuvaavat äänteitä ja tietokone muuttaa ne kuvamerkeiksi.

Englanninkielistä lisätietoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_keyboard

15 ääntä

Kommentit

Millainen on kiinalainen kirjoitus/tietokone näppäimmistö,onko Samba kun suomessa?