Minkä takia hitlerin valtakunnasta käytetään nimitystä kolmas valtakunta?miksei ensimmäinen tai toinen ja onko ollu muita valtakuntia niin senkö takia sit…

Kysytty

minkä takia hitlerin valtakunnasta käytetään nimitystä kolmas valtakunta?miksei ensimmäinen tai toinen ja onko ollu muita valtakuntia niin senkö takia sit päädyttiin kolmanteen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kolmas valtakunta oli nimitys, jolla Natsi-Saksan propagandistit halusivat ilmaista Hitlerin johtaman Saksan viimeiseksi ja väistämättömäksi vaiheeksi siinä historiallisessa prosessissa, jonka edeltäviä vaiheita olivat Pyhä saksalais-roomalainen valtakunta (vuoteen 1806) ja Bismarckin luoma "toinen saksalainen valtakunta" (1871-1918).

Lähteet:
Historian ABC : kaikkien aikojen valtiot [5]. Tammi, 2002
Jan Palmowski, A dictionary of contemporary world history : from 1900 to the present day. Oxford University Press, 2008

103 ääntä

Kommentit

kiitos, ilman vastausta en olisi päjännyt :) (en ole se alkuperäinen joka kysyi vastausta tähän)