Minkä perusteella jääkiekon maailmanmestaruuskilpailuissa määräytyvät puolivälierävaiheessa pudonneiden joukkueiden sijoitukset 5-8?

Kysytty

Minkä perusteella jääkiekon maailmanmestaruuskilpailuissa määräytyvät puolivälierävaiheessa pudonneiden joukkueiden sijoitukset 5-8? Lisätäänkö alkusarjan tuloksiin myös puolivälieräottelun tulos?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Puolivälierissä pudonneiden joukkueiden sijoitukset määräytyvät ainoastaan alkusarjan tulosten perusteella. Puolivälieräottelun tuloksella ei ole merkitystä.

Ensisijaisesti joukkueet laitetaan järjestykseen alkusarjan sijoitusten perusteella. Luonnollisesti mitä korkeampi sijoitus, sen parempi. Tarvittaessa sen jälkeen katsotaan järjestyksessä pistemäärää, maalieroa, tehtyjä maaleja, ja ranking-järjestystä jonka pohjalta joukkueet on sijoitettu lohkoihin, jotta ero saadaan aikaan.

Lähde:

https://www.new-iihf.com/en/events/2018/wm/tournamentinfo/1727/tournament-info