Otsikko
Minkä nimisessä ruotsalaisessa rock bändissä v.1963 oli suomalainen muusikko

Kysytty

Minkä nimisessä ruotsalaisessa rock bändissä v.1963 oli suomalainen muusikko

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jazzrytmit-verkkolehden kirjoituksessa mainitaan rumpali Matti Oilingin (1942-2009) soittaneen 1960-luvulla Ruotsissa The Telstars -yhtyeessä sekä Jerry Williamsin yhtyeessä, mutta jutusta ei käy ilmi tapahtuiko tämä juuri vuonna 1963.

Ruotsin Haaparannassa perustettiin 1960-luvun alussa rautalankayhtye Soundcasters (myöhemmin Tonics). Kokoonpanoon kuului ruotsalaisten ohella torniolainen kitaristi Jake Voutilainen.

Muita mahdollisia rajanylittäjämuusikkoja voi etsiä Ruotsin pophistorian hakuteoksesta Stora popboken : svensk rock & pop 1954-1969 (ISBN 9197189448). Sitä on saatavissa Vaski-kirjastosta.
Ehkäpä myös joku palstaa seuraavista saattaisi tietää lisää.

Lähteet:
Artikkeli Matti Oilingista Jazzrytmit-verkkolehdessä

Tonics-yhtyeen pieni historiikki