Minkä nimisessä joulukertomuksessa Roope-setä toivottaa: "Gronsk pyk"? Onko kertomusta saatavana jossain Aku Ankka -kirjassa?

Kysytty

Minkä nimisessä joulukertomuksessa Roope-setä toivottaa: "Gronsk pyk"? Onko kertomusta saatavana jossain Aku Ankka -kirjassa?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseinen sarja on ilmestynyt Aku Ankka -lehdessä 51/1973. Suomeksi sarjakuva on nimeltään "Minkä taakseen jättää..." Alkuperäiseltä nimeltään "Uncle Scrooge Has The Christmas Blues" piirtänyt Antoni Gil-Bao ja käsikirjoittanut Carsten Jacobsen.

Parhaiten sarja taitaa löytyä Aku Ankan Lataamosta, jos ei tuota numeroa saa jostain käsiinsä. Äkkiseltään en huomannut, että sitä olisi julkaistu myöhemmin toivesarjana.

1 ääntä

Kommentit

Vuonna 90 hiihdeltiin teekkariporukan kanss Raatteen tieltä Ouluun. Siellä oli tapana huudella mettässä "Gronks Pyk!, johon muiden piti vastata automaattisesti että "Pyk, Pyk!

Oli muuten helvetin hyvä reissu.