Minkä nimellä voisin löytää Lasten satukirjoja (E-aineistona), aiheena olisi esim. Lapset ja vanhempien päihdeongelma.

Kysytty

Hei,

Minkä nimellä voisin löytää Lasten satukirjoja (E-aineistona), aiheena olisi esim. Lapset ja vanhempien päihdeongelma. Löysin yhden kirjan "Et ole yksin, pikku-Kurre!", mutta tämä ei ole E-aineistona. Löytyykö muita samanlaisia lasten satukirjoja aiheena olisi vanhempien päihdeongelma?
Työskentelen lastenkodissa pienten lasten kanssa 3-5 vuotiaita, joiden vanhemmalla on päihdongelma. Lastensatu kirjojen avulla haluaisimme avata/kertoa pienille lapsille päihdeongelmaiselta vanhemmalta jne. Tämän avulla he saisivat jonkinlaisen käsityksen esim. tilanteestaa.

Vastaus

Vastattu

Saara Laihon "Et ole yksin, Pikku-Kurre!" (A-klinikkasäätiö 2003) oli hyvä löytö. Laiho on kirjoittanut myös perheväkivallasta kirjan "Urhea Pikku-Nalle" (Stakes 2000).

Valitettavasti kumpaakaan ei saa e-kirjana.

A-klinikkasäätiöllä on mainiot verkkosivut, mistä löytyy materiaalia lasten, nuorten ja perheiden kanssa työskenteleville.

"Lasinen lapsuus"-sivulta voi ladata satukirjan "Pikkuketun salaisuus". Aiheeseen liittyy myös varhaiskasvatuksen työkirja "Jos sais kolme toivomusta".

Linkki A-klinikkasäätiön sivustoon:

https://lasinenlapsuus.fi/tyohosi/materiaalia-varhaiskasvatukseen