Minkä ikäisiä ovat nuorimmat aikuiset suomalaiset, jotka eivät ole lukeneet kieliä koulussa ja mistä lähtien käytännössä kaikki aikuiset suomalaiset ovat…

Kysytty

Minkä ikäisiä ovat nuorimmat aikuiset suomalaiset, jotka eivät ole lukeneet kieliä koulussa ja mistä lähtien käytännössä kaikki aikuiset suomalaiset ovat opiskelleet ainakin jotakin kieltä koulussa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuoden 1964 kansakoululaki suositti vieraan kielen opetusta. Suuremmissa kaupungeissa opetus oli alkanut vapaaehtoisesti jo sitä ennen. Mutta kattavasti pakolliseksi vieraan kielen opetus tuli vasta peruskoulu-uudistuksen mukana. Tämä kouluopetuksen yhtenäistänyt uudistus toteutettiin vaiheittain vuosina 1972-77. Eli 1960-luvulla syntyneiden joukossa voi olla henkilöitä, jotka ovat jääneet vaille vieraan opetusta koulussaan.