Minkä ikäisenä ihminen normaalisti lakkaa olemasta imeväisikäinen? Entä mitkä ovat yleensä syitä normaalia korkeampaan imeväisikään ja minkä ikäisiä ovat…

Kysytty

Minkä ikäisenä ihminen normaalisti lakkaa olemasta imeväisikäinen? Entä mitkä ovat yleensä syitä normaalia korkeampaan imeväisikään ja minkä ikäisiä ovat yleensä ne, joilla imeväisikä on normaalia korkeampi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Duodecimin Terveyskirjaston Lääketieteen sanasto määrittele imeväisen eli vauvan tai imeväisikäisen lapseksi, jonka syntymästä on kulunut vähemmän kuin yksi vuosi. Eli lapsi on imeväisikäinen, kunnes täyttää yhden vuoden.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ltt01293

Imetystä voidaan toki jatkaa tämän jälkeenkin jopa useita vuosia.