Minkä ikäiselle Sinttu-heppakirjat on tarkoitettu? Mikä olisi hyvä kirja jalkapalloa aktiivisesti harrastavalle 14-vuotiaalle pojalle?(Ronaldon elämäkerta?)

Kysytty

Minkä ikäiselle Sinttu-heppakirjat on tarkoitettu?
Mikä olisi hyvä kirja jalkapalloa aktiivisesti harrastavalle 14-vuotiaalle pojalle?(Ronaldon elämäkerta?)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sintut ovat helppolukuisia kirjoja, joten niitä voivat lukea jo 5-6-vuotiaat. Yläraja voisi olla n. 10 v. Tosin kyllä sitäkin vanhemmat niitä lukevat vielä innolla, ihan kolmeentoista ikävuoteen asti. Eli Sintuissa on aika laaja ikähaarukka.

14-vuotiaalle jalkapalloilijalle ihan ykköskirja on Minä Zlatan Ibrahimovic. Romaaneista voisi kokeilla Lauri Törhösen Sello & pallo, siinä kyllä harrastetaan myös musiikkia niin kuin nimestä voi päätellä. Jatko-osa on Kontrapunkti & voittomaali. Urheilevalle pojalle sopii hyvin myös Kalle Veirton Leiri. Päähenkilö on jääkiekkoilija, mutta harrastus on tarinan alussa jäämässä taakse isohkon mokan & väärinkäsityksen takia. 14-vuotiaat pojat ovat kovasti tykänneet Leiristä.

Sopivaa kirjaa voi myös hakea kirjastojen helmet-sivuilta www.helmet.fi. Hakusanoiksi voi laittaa jalkapallo ja nuortenkirjallisuus.

2 ääntä

Kommentit

Ok kiitos tiedosta