Otsikko
Minkä ikäiselle nuorelle tai lapselle Richard Bachin Lokki Joonatan on tarkoitettu ?

Kysytty

Hei,
Minkä ikäiselle nuorelle tai lapselle Richard Bachin Lokki Joonatan on tarkoitettu ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lokki Joonatan on aikuisten ja nuorten (aikuisten) kirja. Lapsille se on teemoiltaan ja kieleltään liian vaikea.
Jotkut ovat sitä mieltä, että se on otollista lukea herkässä teini-iässä, jolloin sen rohkeuden, vapauden ja itsensä toteuttamisen teemat voivat innoittaa vaikka minkälaiseen lentoon.

Kirjastoissa Lokki Joonatan on sijoitettu enimmäkseen aikuisten osastolle, mutta joissakin se on myös nuorten tai nuorten aikuisten hyllyssä.
Yläkoulun 9.-luokkalaiset valitsevat kirjan usein klassikokseen - ehkä maineen, ehkä pienen sivumäärän takia.