Minkä ikäiselle kirja Sinitähden tarina on suunnattu? Mietimme kirjan sopivuutta kohta 10-vuotiaan tyttäremme kanssa. Hän kuvaa kirjaa hyväksi ja jännittäväksi.

Kysytty

Hei!

Minkä ikäiselle kirja Sinitähden tarina on suunnattu?

Mietimme kirjan sopivuutta kohta 10-vuotiaan tyttäremme kanssa. Hän kuvaa kirjaa hyväksi ja jännittäväksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nuortenosastolla työskentelevä kollegani arveli, että tuota Soturikissat-sarjaa lainaavat ovat yleensä yläkouluikäisiä. Sarjaa koskevat suositukset vaihtelevat. Jotkut sanovat sen sopivan 12-vuotiaasta ylöspäin, toiset taas 9- tai 10-vuotiaasta alkaen. Kirjassa lienee sen verran väkivaltaa, ettei sitä voi aivan nuorimmille suositella.

Jos 10-vuotias on lukenut jo aika jännittäviä kirjoja eikä ole ihan herkimmästä päästä, eiköhän hän voisi myös tuon kirjan lukea. Ikä ei aina ihan suoraan kerro, kuinka hyvin lapsi pystyy käsittelemään kirjojen jännittäviä tai pelottavia teemoja.