Minkä arvoisia v. 1868 50 p, v. 1949 1 mk (kupari) ja v. 1930 1 mk

Kysytty

Minkä arvoisia v. 1868 50 p, v. 1949 1 mk (kupari) ja v. 1930 1 mk

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhan kolikon arvo riippuu olennaisesti sen kunnosta. Harvinainenkaan ei huonokuntoisena kiinnosta keräilijöitä. Matinmarkka.com antaa seuraavia hintoja kysytyille rahoille: 1868 50 penninen - "vaikea vuosi" eli kunnosta riippuen 115-225 euroa; vuoden 1949 markalla ei ole varsinaista keräilyarvoa (painosmäärä 18 miljoonaa kolikkoa), sama vuoden 1930 markan kolikolla (painosmäärä 10 miljoonaa kappaletta). Näistä kolmesta siis vain tuo ensimmäinen on ns. keräilykolikko.

Heikki Poroila

3 ääntä

Kommentit

Jos tuo 49 vuoden markka on kuparia niin taitaa hinta kuitenkin olla aika suuri ja painosmäärä aika pieni