Otsikko
Minkä arvoisia ovat 60-70 luvulla painetut juhlakolikot , kuten Kekkosraha, Paasikivi, Lahden MM-kisaraha 1978 jne ?

Kysytty

Minkä arvoisia ovat 60-70 luvulla painetut juhlakolikot , kuten
Kekkosraha, Paasikivi, Lahden MM-kisaraha 1978 jne ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen rahat arviohintoineen 1811-1994: Keräilijän opas vuodelta 1994 kertoo presidentti Kekkonen 75 vuotta -juhlarahan arvoksi rahan kunnon mukaan 12-15 markkaa, J. K. Paasikivi 1870-1970 -rahan arvoksi 15-20 markkaa ja Lahden MM hiihdot -rahan arvoksi 25 markkaa. Uudemmista kirjoista näitä rahoja ei löytynyt, joten eurohintoja ei ole.

Tietoa Suomen rahapajan lyömistä juhlarahoista löytyy täältä:

http://www.suomenrahapaja.fi/fin/juhla-ja-kerailyrahat/tietoa-juhla-ja-…