Minkä arvoinen on vuoden 1963 50-penninen? Entä vuoden 1988 5-markkainen?

Kysytty

Minkä arvoinen on vuoden 1963 50-penninen?
Entä vuoden 1988 5-markkainen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rahan keräilyarvoa koskeviin kysymyksiin on vastattu ennenkin. Kysy kirjastonhoitajalta arkistosta löytyvät kysymykset vastauksineen hakusanalla "rahat".

Kirjassa Suomen rahat arviohintoineen 2008 : keräilijän opas, on rahojen arvot eri vuosilta. Sen mukaan 1963 vuoden 50-penninen on kuntoluokassa 0 arvoltaan 2 e, muille kuntoluokille ei keräilyarvoa ole määritelty. Vuoden 1988 5-markkainen on kuntoluokassa 0 arvoltaan 1,50 e ja kuntoluokassa 01 arvo on 1 e.