Minkä arvoinen on 5 pennin kolikko vuodelta 1917.toisella puolella tsaarin vaakuna ja n2

Kysytty

Minkä arvoinen on 5 pennin kolikko vuodelta 1917.toisella puolella tsaarin vaakuna ja n2

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuoden 1917 viisipennisen hinta saattaa olla välillä 0-40 euroa. Vanhojen kolikoiden hinnat vaihtelevat hiukan eri lähteissä. Suomen Numismaatikkoliiton "Suomen kolikot ja setelit n. 1400-2017" -julkaisun mukaan hintaan vaikuttaa mm. kuntoluokitus ja löydön harvinaisuus. Kuntoluokka 10: Virheetön, täysin leimakiiltoinen, vain harvat rahat ovat näin hyviä; hinta tässä 40 euroa. Kuntoluokka 8: Ei kulumisen jälkiä, pinta ehjä, leimakiiltoinen, joskus lievästi patinoitunut; hinta tässä 5 euroa. Kuntoluokka 6: Korkeimmissa kohdissa hyvin pieniä käsittelyn jälkiä, muuten yksityiskohdat terävät. Ei leimakiiltoa; hinta tässä 1 euro. Kolikoiden kuvia löytyy omaa arviointia varten esim. internetin kolikkosivuilta. Hakusanat: kolikot suomi 1917. Kuntoluokitukseen löytyy lisää tietoja esim. nettisivulta
https://www.kolikot.com/artikkelit/rahojen-kuntoluokat
Katso myös esim.
www.numismaatikko.fi
www.matinmarkka.com
www.finmani.fi