Minkä arvoinen on 10 mk kolikko jossa Kekkosen kuva toisella puolella ja ilmeisesti hänen kirjoittama nimikirjoitus ja luku 1575. Toisella puolella on maisema…

Kysytty

Minkä arvoinen on 10 mk kolikko jossa Kekkosen kuva toisella puolella ja ilmeisesti hänen kirjoittama nimikirjoitus ja luku 1575. Toisella puolella on maisema jossa puita

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on kuvauksen perusteella Urho Kekkosen juhlaraha vuodelta 1975. Suomen rahapajan sivulta löytyy tieto, että hopeisen kolikon on suunnitellut Heikki Häiväoja ja sitä on lyöty 1 000 000 kappaletta. https://www.rahapaja.fi/palvelut-kerailijoille/suomalaiset-juhlarahat-listaus/

Kolikon arvoon vaikuttavat monet seikat, etenkin sen kunto. Netin myyntipalstoja selaamalla voi saada suuntaa rahan arvosta. Tällä hetkellä löytämissäni myynti-ilmoituksissa siitä pyydetään noin 5-15 euroa.