Otsikko
Minkä arvoinen Juhani Ahon teos, 1922, 1 nidos, Muuan markkinamies, Rautatie?

Kysytty

Minkä arvoinen Juhani Ahon teos, 1922, 1 nidos, Muuan markkinamies, Rautatie?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on ”Kootut teokset” -sarjan ensimmäinen osa, joka sisältää teokset ”Muuan markkinamies” ja ”Rautatie” sekä Ahon novelleja. Valitettavasti kirjalla ei ole luullakseni paljonkaan rahallista arvoa. Sarjojen yksittäiset osat ovat vielä sellaisia, että niiden kysyntä voi olla yksittäisiä kirjoja heikompaa, eivätkä kaikki antikvariaatit välttämättä edes ota vastaan sarjojen yksittäisiä osia. Kirjan täsmällinen arvo riippuu aika paljon myyjästä, mutta en uskoisi antikvariaattien maksavan mainitsemastasi kirjasta muutamaa euroa enempää. Voit toki halutessasi pyytää kirjasta arvion antikvariaatista.

Koko kymmenosaista ”Kootut teokset” -sarjaa myydään Internetissä 15–40 euron hintaan, joten yksittäiselle kirjalle ei jää sarjanakaan kovin paljon hintaa. Nuo ovat myös vain hintapyyntöjä, joten ei ole varmaa, että sarjakaan menisi tuollaiseen hintaan kaupaksi. Huuto.netissä joku myyjä yrittää myydä tuota ”Koottujen teosten” ensimmäistä osaa peräti 14 euron hintaan, mutta epäilen vahvasti, ettei sitä kukaan osta.