Minä vuosina ja missä osoitteessa halpatavaratalo Tempo toimi Oulussa?

Kysytty

Minä vuosina ja missä osoitteessa halpatavaratalo Tempo toimi Oulussa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kalevassa 2.12.1999 kerrotaan, että Oulun ensimmäinen tavaratalo Tempo avattiin 27.2.1956 osoitteessa Isokatu 28. Sen 300 neliön kauppapaikkaa kuvailtiin ”suurmyymäläksi” ja ”Oulun uudeksi ostoskeskukseksi”. Ennen Oulua Helsingissä ja Tampereella toimineen liikeketjun omisti Ingvar Nylundin perheyhtiö.

Oulun tavarataloa johti vuoteen 1968 Martti Mainio. Henkilökuntaa oli noin 40.

Tempo kaatui vuonna 1970 Nylundin kuolemaan.

6 ääntä

Kommentit

Ingmar Nylund (ei Ingvar) kuoli kesällä 1973, siten kolme vuotta ennen vastauksessa kerrottua Tempon kaatumista "Nylundin kuolemaan".
(Lähteet: Uppslagsverket Finland ja hautakivi Hietaniemessä)
Veljenpoika Alec kuului ehkä perheyhtiöön ja lienee yhä elossa.

... kuoli kolme vuotta sen JÄLKEEN, kun liike oli kaatunut hänen kuolemaansa