Minä teen kirjaesitelmää Francine Pascal'ista, mutta haluaisin suomenkielisiä sivuja, joista löytyisi Francinesta tietoa. Olen yrittänyt etsiä, mutta mitään ei…

Kysytty

Minä teen kirjaesitelmää Francine Pascal'ista, mutta haluaisin suomenkielisiä sivuja, joista löytyisi Francinesta tietoa. Olen yrittänyt etsiä, mutta mitään ei ole löytynyt. Haluaisin tietää hänen perheestään, ja kaikesta muustakin. Kuinka vanhana hän innostui kirjailijan urasta. Toivottavasti löytyy, sillä minä en itse ole löytänyt mitään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomeksi ei taida Internetistä juuri löytyä tietoa Francine Pascalista, mutta hyvä lähde on Mervi Kosken Ulkomaisia nuortenkertojia 1, sivut 154-161. Voit käydä kysymässä sitä omasta kirjastostasi. Kirjassa on mm. seuraavia tietoja Francine Pascalista: hän on kirjoitellut näytelmiä ja runoja jo pienenä tyttönä. Hän oli nuorena innokas lukija, mutta nuorille aikuisille suunnattua sarjakirjallisuutta ei hänen nuoruudessaan juuri ollut. Aikuisempana hän on sitten luonut Sweet Valley High -sarjan. Hänellä on apunaan kirjallinen työryhmä, joka auttaa kirjojen kirjoittamisessa. Suomeksi käännettyjä Sweet Valley High -kirjoja on ollut kirjoittamassa Kate William.