Minä kaipaisin lukuvinkkejä kirjavinkkejä kirjoja jotka sijoittuisivat sairaalamaailmaan ja myös kirjoja joissa kerrottaisiin sairaanhoitaja opiskelijoiden…

Kysytty

Hei!

Minä kaipaisin lukuvinkkejä kirjavinkkejä kirjoja jotka sijoittuisivat sairaalamaailmaan ja myös kirjoja joissa kerrottaisiin sairaanhoitaja opiskelijoiden arjesta?

Olisiko teillä vinkata minulle jotain kirjaa tai kirjasarjaa tällä teemalla sairaanhoitaja opiskelijat, tai lääkärit tai muuta sote-henkilöstöä romaanin henkilönä?

Kiitos jo etukäteen vastauksesta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suoraan lääketieteen opiskelijoiden opiskelijaelämästä ei Ratamo-kirjastoista löytynyt kuin

Vanhatalo, Pauliina : Lääkärileikki

Muuten sairaalaan tai terveydenhoitohenkilökunnan elämään liittyviä kirjoja löytyi enemmänkin, mutta suuri osa sijoittui englantiin ja muutaman vuosikymmenen taakse (esim. Lucilla Andrewsin kirjat). Tuoreempia teoksia löytyi

Wijkmark, Carl-Henning : Saapuva yö

Lampela, Anja : Lankarullatyttö

McKeon, Darragh : Kaikki pysyväinen haihtuu pois

Puustinen, Raimo : Aquitania

Bincy, Maeve : Sydämenasia

Aho, Toni : Partus