Minä ja veljeni luimme lapsina eli joskus ehkä 2006 aikoihin lastenkirjaa, josta emme ole enää varmoja että oliko se nyt oikeasti olemassa vai ei. Kirjassa oli…

Kysytty

Minä ja veljeni luimme lapsina eli joskus ehkä 2006 aikoihin lastenkirjaa, josta emme ole enää varmoja että oliko se nyt oikeasti olemassa vai ei. Kirjassa oli joukko hiiriä (jotain 6-10 kpl) jotka kuolivat eri tavoilla. Yksi joutui hiiriansaan, yhden nappasi kissa, yksi taisi hukkua, yksi tasapainotteli veitsen terällä ja yksi taisi myrkyttyä. Kyseessä oli tosiaan melko "cartoon" tyylisesti kuvitettu lastenkirja. Voiko joku auttaa vai olemmeko kuvitelleet kyseisen kirjan? Olemme yrittäneet googlailla mutta ei ole tullut vastaan.

Vastaus

Vastattu

Helme Heinen kuvakirjassa Kymmenen hölmöä hiirtä (Kustannus Mäkelä 1992) kymmenestä hiirestä yhdeksän kuolee erilaisissa onnettomuuksissa. Yhden syö kissa, yksi jää hiirenloukkuun ja yksi hukkuu oluttuoppiin.