Minä ja sisaruksemme muistelimme yhtä lapsuutemme kirjaa, jonka nimi ei vain tule mieleen. Siinä on nallekylä, jossa yhdellä nallella on taikamansikka, jolla…

Kysytty

Minä ja sisaruksemme muistelimme yhtä lapsuutemme kirjaa, jonka nimi ei vain tule mieleen. Siinä on nallekylä, jossa yhdellä nallella on taikamansikka, jolla voi muuttaa veden mansikkamehuksi. Sitten hän vie taikamansikan vesitornille ja muuttaa koko kylän veden mansikkamehuksi, joista muut asukkaat tuohtuu, kun eivät voi kylpeä tai tehdä ruokaa mansikkamehusta.

Mikä on tämän kirjan/sadun nimi, minä vuonna se oli julkaistu ja voiko tätä kertomusta löytää enää mistään luettavaksi?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä oleva kirja on Ritva Toivolan kirjoittama ja Ulla Vaajakallion kuvittama Konstan mehutaika. Teoksen on kustantanut Lasten oma kirjakerho vuonna 1993. Kirjaa on edelleen saatavissa kirjastoista eri puolilta Suomea.