Minä etsin opinnäytetyön tietoperustaan lähdettä, josta saisin seuraavaan aiheeseen vastauksia: Kalevalan runot vs. kansanrunot - mikä on niiden paikka…

Kysytty

Hei Minä etsin opinnäytetyön tietoperustaan lähdettä, josta saisin seuraavaan aiheeseen vastauksia: Kalevalan runot vs. kansanrunot - mikä on niiden paikka kertomusperinteessä? Olen etsinyt eri tietokannoista ja kirjallisuudesta, mutta en ole löytänyt selkeää lähdettä, jossa olisi ko. aiheesta kirjoitettu. Olisiko teillä tietoa tai vinkkiä, mistä ko. aiheesta voisin löytää tietoa?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Lähtisi etsimään kirjaston kansanperinteen luokasta 86.21. Suomalaisen kirjallisuuden seuran (SKS) julkaisuissa löytyy varmasti aiheesta. Tässä muutamia kirjoja, joista voi löytyä jotain:

Kertomusperinne : kirjoituksia proosaperinteen lajeista ja tutkimuksesta (SKS, 1982)

Kansanrunousarkisto, lukijat ja tulkinnat (SKS, 2004)

Virtanen, Leea: Suomalainen kansanperinne (SKS, useita painoksia)

Kalevala ja maailman eepokset (SKS, 1987 ; Kalevalaseuran vuosikirja 65)

Kertojat ja kuulijat (SKS, 1980 ; Kalevalaseuran vuosikirja 60)

Kalevala-lipas (SKS, 1999, uusi laitos).

Kertomusperinteen opas (SKS, 1971)