Otsikko
Milloin Shakespeare kirjoitti Hamletin? Onko sellaista kirjaa, jossa olisi pohdittu Hamletin sisältöä?

Kysytty

Milloin Shakespeare kirjoitti Hamletin?
Onko sellaista kirjaa, jossa olisi pohdittu Hamletin sisältöä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Shakespeare kirjoitti Hamletinsa 1600-01. Hänen kirjallinen tuotantonsa voidaan jakaa viiteen vaiheeseen, joista Hamlet edustaa neljättä, suurten tragedioiden kautta. Helsingin kaupunginkirjaston Plussa-tietokannasta löytyy kuusi kirjaa ja yksi kasetti - kaikki englanninkielisiä - jotka käsittelevät Shakespearen Hamletia. Suomeksi voit lukea Hamlet-tulkintaa ainakin maailankirjallisuuden historiaa käsittelevästä Kansojen kirjallisuudesta (osa 3). Helsingin yliopiston kirjaston Helka-tietokannasta löytyy lisää viitteitä Hamletia käsittelevistä kirjoista.