Milloin radiossa on esitetty "Musta kukkula"-niminen kuunnelma, 60 vaiko 70 luvulla? Kyseisestä kuunnelmasta ei liene enää äänitettä missään saatavilla?

Kysytty

Milloin radiossa on esitetty "Musta kukkula"-niminen kuunnelma, 60 vaiko 70 luvulla? Kyseisestä kuunnelmasta ei liene enää äänitettä missään saatavilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yle Arkiston tietojen mukaan Stewart Farrarin kuusiosainen jännityskuunnelma Musta kukkula esitettiin keskiviikkoiltaisin Radion yleisohjelmassa. Ensimmäinen osa kuultiin 18.9.1974 ja viimeinen osa lähetettiin 23.10.1974.

Kuunnelmasarjasta ei ole tuotettu äänitettä.

Yle Arkisto

8 ääntä

Kommentit

Ei ole tuotettu äänitettä...minulla kuitenkin on se. Pääosissa mm. Marjatta Raita, Risto Mäkelä ja Esa Saario...ja Helovirta

Hei, pistä nyt ylelle infoa asiasta, jotta ottaisivat yhteyttä, että saataisiin muidenkin kuultavaksi! Itseäni lähinnä kiinnostaa onko sen alkusoitto Francis Poulencin urkukonsertto g-molli, vaiko sittenkin Bachin Toccata ja fuuga d-molli. Olen nimittäin etsinyt pitkään sitä keskiviikon jännityskuunnelmasarjaa, jossa muistaakseni oli tuo jälkimmäinen ja jo pelkkä alkusoitto riitti nostamaan niskakarvat pystyyn. Tuo Musta kukkula kuunnelmakin oli ilmeisesti melkoisen hyytävä, joten olisi kyllä mahtavaa saada kuulla se uudestaan, vaikka sitä en tarkkaan muistakaan, kun 70-luvulla noita tuli kuunneltua.